lördag 3 april 2010

Påskafton

Lyckades få sovmorgon! En prestation måste jag säga. Även fast barnen ju inte är hemma. Har en förmåga att vakna tidigt. En förmåga jag undrar var kommer ifrån, eftersom jag är notoriskt morgontrött.

Sen styrde jag bilen mot "byn" för vidare färd med brorsan och telningar mot påskamaten hos mamma. Smaskigt var det!
Hade en trevlig eftermiddag tillsammans. Lite prat och diskussioner. Tror till och med vi bestämde att jag och brorsan ska hugga ved om några veckor!

OCH jag hittade äntligen, vad jag tror, är det perfekta kortet på morfar! Det är mitt nästa tatueringsprojekt. Jag vill ha honom på min arm. Sen får vi se när det sker. Och hos vem. Det blir ju en större process att bestämma tatuerare när det är fråga om porträtt. Det måste ju vara morfar som framträder och inte nåt oigenkännligt Har du som läser nåt hett tips kanske? Mottages tacksamt.

Världens bästa morfar

3 kommentarer:

  1. Väldigt mycket likt din morfar du e då måste jag säga :-) Antar att jag inte är den första.

    Det här med gaddningar och porträtt är lite speciellt. Det är inte så helt enkelt att få en bra porträtt likt bild därför krävs det så klart en ytterst skicklig tatuerarkonstnär för det hela.
    En mycket seriös och trevlig studio är http://www.skindeeptattoo.se/
    Den finner du i Karlstad. Om någon av dom fixar ett porträtt vet jag inte men du kan ju alltid ringa och fråga. Om inte kan dom säkert hänvisa dig vidare.

    SvaraRadera
  2. Tycker du jag är lik honom!? Har jag nog aldrig hört faktiskt. Får mest höra att jag är så lik pappa.
    Men nu blev jag glad. Han var/är min stora idol. Världens bästa. Stor saknad...
    Ska kolla ditt tips. Tack!

    SvaraRadera
  3. oj jag som trodde att ALLA verkligen tycker att ni är jätte lika !!! Tog det bara så för givet liksom :-)
    Där fick jag mig en liten knäpp på näsan minsann ;-)

    Nu har jag inte den blekaste om hur likt din pappa du är för jag vet inte vem det är, men att du är morfar upp i dagen är absolut ingen tvekan.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails