onsdag 7 april 2010

Var är Inga??

Undrar var Inga är?? Hon har fortfarande inte diskat efter min matlagning idag!

En helt loj dag. Mycket jag skulle ha gjort...men inget... Dikat lite i gruset bara.
Helt ledbruten/stel i hela kroppen efter gårdagens jogg. Undermålig kondition och usel muskulatur. Undrar vilken ålder min kropp har om jag hade blivit testad som dom gör i Biggest Looser... :)

Förberett mej på första utgiften för bilfixningen. Nya balken ska hämtas imorron och levereras till my private rost-fixare. Strax över tusen kronor. Det är roligt nästan jämt...

Pratat med storasyster. Hon berättade att hon varit på dagis och att lunchen varit sååå god. Fisk med jättegod sås och "joläppel" (potatis).
Får mej att fundera på det här med maten. Överallt jag läser står det typ: "Beröm aldrig mängden mat som ätits. Det ska vara prestationsbefriat och en naturlig handling utan beröm."
Undrar om det är därför hon berättar om just maten. För att hon vet att jag blir glad om hon äter.
Med tanke på det som står överallt, är hon "förstörd". Jag har berömt. Många gånger. Hon vet min oro. Hon vet att jag blir glad. Jag är pressad. Hon är pressad. Undrar om vi någonsin kommer komma över det...

1 kommentar:

  1. Ja idag undrar jag oxå vart Inga tagit vägen? Om du hittar henne så skicka ner henne till mej;-)!!
    Skönt att storasyster ätit bra!! O joläppel som är så gott;-)!!!
    Stor kram K

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails