torsdag 22 april 2010

Shopping!

Tog bilen och drog iväg till närmast "stad".
Lång shopping-lista skriven. Sånt jag måste ha och en del "o-måste".

Det blev en hel del på Dollarstore (me love!) och uppfyllning av kaffe-förrådet på ÖB (Nescafe' Redcup, för er som ev glömt mitt favvo-märke). Mot bättre vetande köpte jag också såpbubble-svärd. Den vapenfixerade lillebror'n kommer väl bli överlycklig...

Sen drog jag iväg till dalahäst-byn. Tänkte att NU ska jag köpa sånna där otäljda hästar som jag tänkt på så länge. Av en ren tillfällighet var idag dagen då deras hemma-täljare varit dit för att hämta nya ämnen. Alltså fanns inga att köpa! Är det inte min otur, så säg! Jag blir knasig! MEN, det finns en täljare på lagom avstånd. Granne med exet! Dit kunde jag åka och säkert få köpa, tipsade dom mej om. Will do!

Nästa stopp Återbruket. Impulshandlade en bokhylla för 120kr. Eller det var bara underdelarna till en bokhylla. Projekt sängförvaring kan alltså inledas!

Jysk nästa. Studsmatta = många stora paket att frakta. Och så köpte jag kuvert-underlakan. Ska testa om dessa funkar bra. Att bädda barnens säng är ingen lek. Tror att kuvertlakan underlättar. Vi får väl se...

Just idag älskar jag min bil! Fäller man ner sätena blir det MYCKET utrymme där bak! Jättemycket! Shoppingen i utkanterna av "staden" gjorde att jag utfärdade köpstopp och fick vackert styra bilen mot hem. Fick alltså inte utnyttja rabattkupongerna på Lindex och Kappahl :(
Kände mej som en Sälenturist eller ev en packås(n)a när jag åkte hem. Proppfull bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails