söndag 10 januari 2010

Ut med jul och olater...

Idag tänkte jag att jag skulle ta tag i maten...vi får väl se hur det går ;)
Har i alla fall ätit low-carb hela dagen. Å inte en endaste liten godisbit! Yay me!
Blev liiite sugen när jag läste om godis på Facebook, men det enda jag har är en chokladask med sån där riktigt sliskig choklad, så den lockar INTE! Tur är väl det...
Är inte lika svullen om magen idag, tack vare maten. Men det gäller ju att hålla i. Måste nog surfa runt lite å leta inspiration för vad jag kan laga. Kanske ska jag dyka ner i någons frysbox å rota fram nån köttbit... :)

Har städat bort julen. Blev tomt...lite sorgligt är det att plocka bort ljusstakarna ur fönstret...
Tog mej till och med samman å torkade golven! Julstädningen kom efter jul i år :)

Pratade med exet som berättade att dom varit till stugan och åkt skoter. Där uppe hade det varit solsken och bara -8. Härligt! Storasyster hade kört alldeles själv runt hela vallen. Tippat en gång, men varit mer rädd för vad pappa skulle säga, än för själva tippet :) Duktig tjej!
Å han är för snäll, det där exet. Rotat fram lite material jag kan använda till vedlåren. Är det inte fryskallt imorron ska jag dit å kolla om jag kan börja bygga.

Imorron är det dags för storasysters blodprov inför ev behandling på tisdag. Hon hade ju jättebra värden sist, men nu är hon snorig, så vi får väl se.
Det är nu 4 behandlingar kvar innan det är klart. Om allt går som det ska får hon sista behandlingen 9 februari och sen är det koll i Uppsala 2 veckor senare.
Känns både skönt och lite skrämmande.
Skönt att slippa utsätta henne för mer behandlingar.
Skrämmande att inte längre ha samma koll på henne. Hur ska man kunna slappna av??

Råkade titta mej i spegeln...såg ut som ett spöke! Alldeles röd runt ögonen. Hade visst lite feber också...bara 37,8 men tillräckligt för att behöva krypa ner under filten med fleecemorgonrocken och raggisarna OCH benvärmare. Tog en Ibumetin och känner mej just nu ganska bra. Hoppas det håller i sej. Vill inte bli sjuk. Det är säkert syrebrist efter över en vecka med mestadels inomhusvistelse. Men imorron skulle det visst vända! Hoppas....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails