torsdag 28 januari 2010

Ingen mer snö!?

SMHI varnade för 15-30cm snö...kanske ska man vara tacksam för att det inte kom, men jag var liksom inställd på det.
Efter att jag skottat igår kom det inget mer! Och jag som hade tänkt traktorns skulle få komma och ta resten... Det var bara att klä på sej och ta tag i stora snörakan...eller heter det snösläde?? Hur som helst, nu eftersvettas jag (trots mindre kläder än under gårdagens skottning) och känner mej ganska nöjd. Klockan är inte ens 11 och större delen av gården är skottad. Har dessutom fyllt på vedförrådet på verandan inför att barnen kommer hem. Om nu sotarn kommer nån gång så jag kan börja elda igen...

Nu återstår bara att stryka nya gardinerna till köket. Blev inspirerad av syrran, som gjort grönt överallt. Älskar grönt! Passade på att köpa billiga panellängder på Dollarstore när vi åkte hem i måndags. Där är en till sak jag älskar: Dollarstore! Varför köpa gardiner för hundratals kronor, när man kan köpa för en bråkdel av priset där!?

Apropå att jag älskar grönt...storasyster heter Esmeralda i andranamn, vilket betyder smaragd och det är ju en grön ädelsten! Jag tycker namnet är så fint, men har fått erfara att ortens "mål-pratare" har lite svårt att uttala det...Esmelanda...hihi...
När exets farmor senare fick reda på lillebrors andranamn, var hennes första reaktion "Ja, det kan man då uttala i alla fall..." :)
Lillebrors andranamn är Isidor. Det betyder "gåva från vishetens gudinna, Isis". Hoppas att det ger honom vishet i framtiden. Under tiden försöker jag utveckla visheten att vara ett steg före...lilla bråkstaken (som morfar skulle ha sagt)....;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails