onsdag 13 januari 2010

Middagstipset!

Köpte en gravlax-bit i "utgåendedatumkorgen"
Tänkte "Jaha? Vad ska jag göra med den då"
Så hittade jag recept! Enligt LCHF såklart!

Laxpudding

3-400gr gravad lax (efter tycke å smak såklart!)
500g väl avrunnen keso (använd sil eller liknande)
3dl grädde
4 ägg
dill
salt peppar

Blandas ihop och gräddas i nedre delen av ugnen, 200grader, i 30-40min tills den "stannat".
Serveras med smör!

Eftersom jag inte tycker så mycket om dill, tog jag gräslök istället. Kryddade inte heller.
Å det blev smaskens!


Från gårdagens matlagning kan jag annars rekommendera:
Mos på blomkål
Hacka isär ett blomkålshuvud. Koka det i ca 2dl grädde. Mixa å smaksätt som du önskar.

Jättegott blev det! Intogs tillsammans med hästkött (smörgåspålägg). Idag åt jag det tillsammans med rökt kalkon. Å så en stor smörklick på såklart! Mamma blev inspirerad och gjorde också detta mos, vilket intogs med kyckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails