lördag 2 januari 2010

Nya årets första dagar

Det nya året började med att jag hämtade barnen och drog direkt till syrran och kusinens 7-årskalas. Han var så hissig att bygga med sitt nya lego att han var som i dimma. Hade knappt tid/tålamod att äta tårta :) Sen när han äntligen skulle få bygga var våran lillebror med och saboterade...han slängde iväg en viktig legobit så det blev gråt, skrik, tandagnissel och stampande fötter på övervåningen. Tur det finns en moster (läs jag!) som är en hejjare på att leta legobitar :)

Idag har vi varit ute å skottat snö, hälsat på grannens hästar och åkt spark. Den här byn har härliga backar att susa neröver i. Tyvärr inte lika roligt att ta sej tillbaka...pust å stön så tungt att gå uppför.
em kom syrran med telningar förbi på fika. Hann stanna en liten stund innan lill-kusinen släppte en riktig brakskit. Hela blöjan full! Å vilken stank!!! Dom åkte hem direkt utifall det skulle vara magsjuka. Jag gned allt han varit på med handsprit. Som tur är hann ingen av oss vara i närkontakt med honom. Nu är det bara att hoppas det inte var nåt annat än sur mage. Vill INTE ha in denna sjuka i huset igen.

Tog också ett djupt andetag och bad om hjälp. Inte en av mina starka sidor... Imorron är det en inomhusauktion jag gärna vill gå på. Ska väl inte ha nåt, men det är avslappnande, rena terapin, att bara sitta å kika på vad andra ropar in. Barnen ska nu få vara hos morfar med sambo. Eftersom storasyster mår såpåss bra känns det okej att lämna bort henne en dag.
Har förresten redan gjort ett inrop idag. På Tradera. En "ny" kamera av samma märke som min gamla, Olympus. Tar det säkra för det osäkra. Nu vet jag vad jag får, kan använda samma batteri och minneskort. Å den här är nog inte lika gammal som min var, samt lite mer zoom. Lillebror har lovat att inte slänga den i golvet. Var väldigt allvarlig när han sa det. Har kollat på den gamla med sorgsen blick många gånger. Vi får väl se...

Storasyster mår som sagt ganska bra efter tisdagens cyto-behandling. Hade spytt på torsdagkvällen bara. Å då troligtvis för att hon inte fått nån medicin för illamåendet den dagen. Har mått så bra att pappan inte trodde det behövdes. Men tydligen... Han gav igen på fredag och jag har fortsatt. Det märks att hon har det lite besvärligt. Som att hon är rädd att äta. Vill väl inte spy...å det kan man ju förstå. Dagens intag har bestått av lite chips, lite riven morot, 3/4-dels korvskiva och lite O'boy. Inget att hurra över, men mer än inget. Tackar än en gång högre makter för nattlig sondmatning. Hon får drygt 7,5dl på natten. Å det gör verkan, för hon har blivit lite rund. Ja, rund är väl ett relativt uttryck. Rund för att vara hon, ska jag väl säga istället :)

Apropå rund, kan jag säga att min mage fortfarande är det. Rund alltså. Ännu ingen påverkan av det nya pulver (Sunwic) jag började äta några dagar innan julafton. Men det stod ju att man skulle ha tålamod. Att mage/tarm kan ta tid på sej att bli bättre. Så jag håller ut. Måste dock ta tag i senaste tidens matvanor...3,5kg plus på vågen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails