söndag 24 januari 2010

Barnavdelningen

Jaha...då var man här då, på barnavdelningen. Precis som jag förstod.
Klockan 7 imorse ringde exet och upplyste om att 39grader inatt hade fortsatt upp till 40. Barnavdelningen ville ha in oss så fort som möjligt. Så det vara bara att packa fort, hälla i lite kaffe och sen iväg till "byn" och hämta storasyster. Kan säga att det var en lååång väg att åka innan vi var på plats. Hal väg, trött och orolig...

Väl på plats blev det stick i fingret.
Blodvärde 85
Neutrofila 0,9!!! Snacka om att dom gått ner från i tisdags! Från 5 till 0,9
Annars var värdena bra. Dom ska avvakta till imorron och efter nya prover bestämma om hon ska få blod.

Nu har hon fått dropp, eftersom hon inte dricker just något. En antibiotikakur är också påbörjad. Det dom är rädda för är lunginflammation - vilket inte är bra för henne.

Hon mår ganska okej. Varit väldigt slak, men det är ju inte konstigt.
Och jag känner mej ganska lugn. Vi vet ju varför hon är sjuk - smittad av lillebror. Hade varit värre om man inte vetat nåt.

Är så glad att jag i morgonhetsen kom ihåg att ta med datorn. Vad göra utan min älskling?? Vackra silvriga Asus!
Den stora gruvan nu är att det snart är läggdags...för jag har blivit varnad för extrasängen av exet...en fällsäng som tydligen inte är en lek att sova i... Förbereder mej på en sömnlös natt. Blir det för hemskt får jag väl krypa ner hos skruttan.

2 kommentarer:

  1. Jag tänker på er i denna svåra stund. Hoppas att hon snart mår bättre!!
    Stor kram K

    SvaraRadera
  2. Tänker på Er såååå mycket!!
    Krama Tigerungen,

    Kram
    /// F

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails