tisdag 26 januari 2010

No chimney sweep today...

Mitt projekt är som synes avslutat! Bläddra ner och kolla in resultatet!
Berömmen haglar, både här och på Facebook. Jag tackar och niger! :)
Men hoppas ni alla minns att det inte är jag som spikat...det blev ju så att jag lyckades leja ut arbetet till snickar-exet.
Problemet jag har är ju avsaknaden av verktyg och plats att vara på när större projekt ska göras. Men idé är ju min! En lååång bänk med ett stort utrymme för mycket ved och ett lite mindre för återvinningen. Och det är ju jag som målat och fixat den i alla fall :)

När jag idag som bäst höll på med vedlåren och skulle börja sätta fast dynan insåg jag att häftpistolen var utlånad och inte hämtad (återlämnad...). Skiiiiit! Det var ju den jag skulle hämta hos brorsan samtidigt som jag hämtade madrasserna mamma rotat fram åt mej. Istället för att sura och invänta morgondagens trip till "byn", tog jag mej faktiskt samman och ringde kusin. Och hon hade en att låna ut! Tjohoo!

Ska sluta låna ut saker...Nej, då...men visst är det konstigt att saker man just aldrig använder och därför gärna lånar ut, huxflux MÅSTE användas, precis när dom är utlånade!? Kan det vara så att bara för att man nuddar just den saken/grejjen, så börjar hjärnan arbeta och inspirationen flödar?? För det är ju inte första gången det händer...

Nån gång i framtiden ska jag ha ett stooort rum med plats för att förverkliga alla idéer jag kommer på!
OCH jag hoppas också nån gång få plats (och råd) att ha ett löpband. Jo, faktiskt! :)

Att sotaren inte skulle komma idag var ju en lågoddsare...precis som jag förutspådde igår.
Dom skulle ju komma senast onsdag, så inför imorron satsar jag på att dom dyker upp strax efter kl 07.00...bara såpass att jag ska få göra ett framträdande i morgonrock...rufsig, yrvaken och förvirrad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails