lördag 23 januari 2010

Målar och funderar

Idag målar jag! :) Äntligen!
Men jag tycker fortfarande att underarbete suger... Slipat spackel, grundmålat, väntat.... Insåg att jag måste slipa lite igen, torkat och täckmålat! Åååå den kommer bli så fin, min vedlår :)

Pappa dök upp en sväng. Och han erkände att han åkt förbi sent igår kväll för att kolla att huset såg okej ut. Var väl det jag förstod! Tyckte han var alldeles för lugn i telefonen när jag ringde i panik. Jag känner mina löss! :)
Dristade mej förresten upp på taket sent på kvällen. Livrädd hela tiden! Är ju höjdrädd! Men det såg lugnt ut. Var uppe länge, somnade nog inte förrän runt 2.

Funderar förresten på det här med kläder...passform rättare sagt.
Sorterade ju ur min garderob så den blev alldeles tom. Gjorde sen en beställning från Ellos för att fylla på den lite. Paketet hämtade jag ut igår. Nu har allt provats och allt får skickas tillbaks. :(
Det är så konstigt det här med passform. Passform för vem? Nån som är strömlinjeformad, utan utbuktningar!? Varför finns det inte snygga kläder för sånna som jag?? Men svullen, hängig mamma-mage...
Det är ju inne med puffiga, ballong-toppar. Perfekt, tänkte jag... Men stoppar man en liten ballong i en stor ballong ser det ut som att nåt kommer gå till väders snart, eller eventuellt explodera
Undrar också hur man gör för att lära sej köpa kläder från nåt annat märke än LOGG? Neeej allt jag har kommer inte därifrån, men det är den typ av kläder jag har.
Undras om Trinny & Susannah snart ska göra nåt program i Sverige....

Exet ringde nyss och var lite orolig för storasyster. Hon hostar och hostar, men har ingen feber...än i alla fall... Han hade svårt att få i henne hostmedicin - allt han sondade i spyddes upp på nolltid.
Han ringde till slut barnavdelningen och frågade. Dom sa vi skulle avvakta och göra så gott det gick med upprätt läge och medicin. Men jag är beredd...snart stiger säkert temperaturen... :(
Enda ljuset är väl att hennes värden var jättebra, sen blodprovet i tisdags. Över 5 i neutrofila, vilket betyder bra försvar. Så hon var i alla fall rustad innan hostan kom. Nu är det bara att vänta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails