fredag 9 juli 2010

Tvillingar?

Allt oftare får jag frågan om jag har tvillingar. Jo...man kunde väl nästan tro det. Det skiljer inte så mycket. Men det skiljer två år. Eller mer exakt 1 år och 11 månader.
Det är ju svårt att veta om storasysters litenhet bara har att göra med att hon varit sjuk. Hon har aldrig varit särskilt stor. Och trots att lillebror nu nästan vuxit ikapp henne, är inte heller han särskilt stor.
Exempel: Köpte UV-badkläder på Dollarstore. Konstig storleksmärkning, så jag frågade vad det motsvarade. "Hmmm, sa en personal, jag vet inte riktigt, men idag var det en som lämnade tillbaka en sån dräkt för att den inte passat på hennes barn som var 1½år" Dräkterna passade på båda mina barn. Snart 3 och snart 5.
Det är också ganska praktiskt med små, långsamtväxande barn. Kläder passar ju längre. Storasyster har både kjolar och shorts i storlek 74/80 som fortfarande passar bra. Och barnen drar ju i stort sett samma storlek, så de flesta kläder kan delas. (Nej, lillebror behöver inte använda kjol, trots mitt "extrema" unisex-tänk. Men han får om han vill!)

2 kommentarer:

  1. Petra.L i Gävle15 juli 2010 kl. 21:34

    *Harkel*
    Greta har stl 104 och börjar gå in på 110 nu.
    Hon blir tre i sept. som sagt.
    *ler*

    SvaraRadera
  2. *skrattar*
    Då har G samma storlek som min dotter då. Hon är som sagt snart 5år...
    3-åringen har vanligtvis 92 eller 98.
    Jag kan inte fatta att mina barn är så små??? Varken jag eller exet är småväxta. Inte på något sätt... :)
    KRAM! <3

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails