måndag 26 juli 2010

Shoppar åt piraten

Han fyller ju år alldeles snart, lillebror. Egentligen på söndag, men vi ska ha kalas här hos mej på lördag. Hos exet (farmor?) på söndag. För då ska jag på auktion :)

I alla fall...piratskepp är ju inhandlat som stora presenten. Och jag blir överfull av idéer till kalaset. Pirat-tema kanske!!?? Ska beställa en sån tårta imorron i alla fall. Surfat runt och hittat en massa roligt att beställa hem. Om jag varit ute i god tid...vilket jag ju inte är... Men jag lyckades hitta lite i byns två leksaksbutiker. Servetter och ballonger i alla fall. Som extra presenter blir det en pirat-kroks-hand och en ögonlapp, en liten ficklampa och en leksaksmobil. De två sistnämna är ju inte av pirat-sort, men jag vet att han blir glad!
Stod länge och tittade på ett jaktgevär, med kikarsikte och allt. Det är ju det han verkligen önskar sej. Men...jag tvekar över det här med ännu mer vapen åt den redan hysteriskt fokuserade vapenentusiasten. Trodde han skulle tröttna, men inte... "Köp pistoler och gevär åt honom, då tröttnar han snart" var det nån nära släkting som sa. Funkade inte...vi har provat i ett år nu.
Numera klassar (dömmer?) han alla efter hur många pangor det finns. "Ska vi till moster? Hon har två pangor." Eller "Ska vi till han, han som bara har en panga." 
Blir alldeles trött... Hur lyckades vi med tillverkningen av detta genetiskt monster?? Tackar min lyckliga stjärna att storasyster finns. Dom leker så himla bra tillsammans och lekarna innehåller inte bara skjutvapen. Dom kompletterar varandra bra.
Tänk bara om jag hade haft två som han!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails