söndag 25 juli 2010

Slödag

Kan ärligt säga att jag inte gjort nåt vettigt idag. Bara små måsten, som att diska och laga matdosa. Eller jo, jag har ju städar barnens rum! Snacka om att korttidsminnet sviker... :)

Dagens happening:
Hörde ett mullrande. Tittade ut. 4 stora hästar sprang som galna runt runt mellan gårdarna. Jag har bara väntat på det. Har misstänkt att strömmen i deras hage antingen inte är påslagen eller väldigt svag - dom har varit alldeles för orädda och hängt över tråden. 
Sprang fort som en gasell upp till grannen och skrämde ut herrn i huset. Han kom yrvaket ut ur ett rum i bara kalsonger och t-shirt :) Men sen blev det fart på honom!
Nu borde jag ut och trampa till min gräsmatta. Tunga hovar på blött gräs syns väldigt mycket kan jag lova.

Dagens oros-radering:
Storasysters fiskbensolycka har utretts av tandläkargrannarna. Benet har troligtvis bara pickat ett litet hål och inte fastnat. Dom sa vi skulle avvakta och att det inte var nån fara. Skönt!
Hon hade matvägrat till frukost och sagt att det inte gick att äta ens yougurt. Men krispiga godisar gick bra. Så det är nog inte så farligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails