tisdag 6 juli 2010

Konstaterar ännu en gång...

...att man nog blir gladare av jordgubbar. Och att det enda ätbara på en grillad kyckling är låren. Grillad kyckling luktar dessutom spy!

Har en något bättre dag idag. Något...
Stressar upp pappa med att städa ur friggeboden. Hör att han blir alldeles nervös. Guuuuud me "skit" det ska sparas på! Dessutom är allt fullt med råttlort! Men sparas ska det! Det är ju en stor del av ena lillebrorsans gamla leksaker. "Och det får han bestämma själv, vad han ska ha kvar" säger pappa. Jag säger ingenting jag. Hade det varit mitt hade jag hivat iväg allt! Äckligt! Har dragit iväg ett mail till brorsan med beskrivning av allt äckel, med förhoppning om att jag får gå vidare med soptippsplanen. Nu inväntar jag svaret. Är han en sparare eller en hivare :)
Finns också en stooor kartong med gamla tidningar. Flera hundratals husvagnstidningar och tekniktidningar. Måste också sparas. "Dom kan man få bra betalt för!" Jo tjena...särskilt om dom ligger i en friggebod... Prova sälj skiten då!

Varit en sväng till byn och friserat armhålorna. Barnen var hos farmor under tiden. Passade på att beklaga sorgen. Farmors mamma, exets mormor, dog igår. 92 år. Ganska väntat, men ändå lite av en chock för de närstående. Och sorgen blir ju inte mindre för att den är väntad...

Lillebror är urdålig på att äta. Dåligt med mat är inte bra när man är lillebror. Ingen bra kombination alls. Men jag tjatar inte. Han får väl äta det han ids. Men egentligen hade jag velat tryckt ner det dubbla. Han blir mer lätthanterlig med mat i magen. Ingen mat = överaktiv. Lite otippat kanske, men så är det.
Men storasyster äter. Mycket! Blir lika förvånad varje gång. En underbar förvåning som värmer hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails