onsdag 21 juli 2010

Ser ut att bli en sen kväll

Kvart över 7 och inte en tendens mot läggdags. Rutinerna (mina) faller och hur blir det då?? Jag bara orkar inte tjata just nu. Ögonen är torra som fnöske. Trött. Undrar om man kan tänka barnen isäng?? *tänk tänk tänk*

Em spenderades vid karusellerna tillsammans med morfar, sambo, syster och systerdotter. Förundras fortfarande över att min så käcka syster, som viftade bort all min oro efter att storasyster föddes, är värsta curlande hönsmamman med sin dotter! Mitt barn och andras ungar, liksom... :) Så nu får jag vifta bort hönseriet och vara tuffa moster! Och det kan ni va säker på att jag gör också! :)

Dagens AJ!!!
Barfota är mitt motto när det är sommar och lortiga fötter är ett friskhetstecken!
MEN en gräsmatta full med klöver beträdes dock med försiktighet. Har jag märkt.
Klöver lockar till sej en mängd honungssuktande flygfän. Exempelvis bin. Många bin.
Lever för det mesta i harmoni med bin och humlor. Dom gör ingen fluga förnär. Trodde jag ja...idag var jag inte fluga. Typ. Men jag har stor förståelse. Får man en stor fot rakt över ryggen måste man ju protestera. Det hade då jag gjort. Protesten resulterade i ett illvrål (från min sida) och ett höjdhopp på världsrekordnivå (Mamma vad gööör du???) Sen började lilltån pulsera som i en Kalle Anka-tidning. Viss svullnad uppstod också. Och ont! Jätteont! Smetade på nån salva från Apoteket och inbillade mej att det hjälpte. Men det var allt ett stick som hette duga. Hände typ mitt på dagen och jag känner fortfarande av det. Så nu är det definitivt klart: Ska aldrig bli biodlare! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails