torsdag 8 juli 2010

Ont i öronen

Nej, jag har inte öronvärk rent medicinskt. Min örvärk kommer från ljudvolym. Full styrka. Soprano-styrka.
Idag har lillebror varit helt omöjlig. Jag fattar inte!? Han har till minst 75% utstött ljud, sånger, skrik och prat på högsta volym med illande röstläge. Varför?? Jag bara undrar... Det är som att ha en väldigt högljudd råtta här hemma!
Att säga till snällt eller strängt hjälper inte. Jo, i 3sekunder kanske.
Till slut rann det över och det blev hårda skolan. Så fort det lät det allra minsta blev det luftfärd in på rummet. (Nej, jag kastade honom inte...) Vad f-n ska man göra?? Jag blir tokig på honom snart!
"Vart ska man skrika??"
"Ute på kullen, mamma..."
Normalvolym i 3sekunder, sen samma visa igen.
På kullen ja...hmm...ett tydligt tecken på att han låter lika på dagis. Där finns det en kulle på lekplatsen. Och på stora dagis, där han börjar i augusti, finns det också en kulle. Tur för dom, kanske...

Idag har vi hälsat på brorsan och hans telningar. Han behövde "låna tillbaka" sin bil för att skruva av extraljusen, tvätta den och fota. Den ska ut på Blocket. Å min bil är inte lagad än... Han säger att han väntar med att lägga ut den tills min är lagad, snällt av honom, men jag känner ju att lagning bör ske snarast! Dags att piska på den privata servicemannen... Wish me luck...
Brorsan har förresten köpt en ny bil. Trots sin körkortslöshet. Den bilen har han dock parkerat i mörkaste ladan. Så han ska slippa se den. Körkortet kommer inte åter förrän i början av september. Sen får vi väl se om nya bilen har bromskloss eller är lika lättkörd som den gamla... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails