tisdag 20 juli 2010

Testning klar?

Om dagen som idag varit...vad ska man säga...
Storasyster har varit dagens orosmoln. Klättrat på hyllorna i affären, gjort grimaser åt mej och sparkat efter mej. Behöver jag berätta om min reaktion...
Envis är hon också. Förvisningen in i sängen fick inte avbrytas när jag ville, utan när HON ville. Ännu en kamp jag förlorade alltså. 5-årstrots eller??
Lillebror har haft en bättre dag. Ätit som en häst. Inga större protester.
Nu hoppas jag morgondagen blir mycket bättre. Nu har båda testat mej. Nu borde dom återigen förstå och minnas vem det är som är diktatorn i huset. Tills nästa gång dom kommer hit...

Börjar också se slutet på målningen. Nästan klar. Imorron em borde allt vara klart för lackning. Borde...sen kan ju mycket hända. Beror som sagt på barnens dagsform. Om dom låter mej vara ute i garaget.

Ikväll är i alla fall andra gången storasyster gått till sängs utan blöja! Det är allt på tiden! Nu har hon ju haft orsak att inte sluta. 750ml sondmat under natten kan ju få vem som helst att göra på sej. Nu är ju det ett minne blott, men jag tror att hon varit orolig att sluta pga av detta. Natten som var gick det bra i alla fall. Och hon vaknade själv på morgonen och gick på toa. Sen trodde hon tydligen det var dags för uppstigning, för jag vaknade strax efter 5 av att dom lekte. Men se den gubben gick inte! "I säng med er! Det är mitt i natten!" Och den gubben fungerade! Dom somnade om till 7.45 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails