tisdag 25 maj 2010

Taggad

Har "lagat" kaoset som blev när jag lackade käpphästarna. Äntligen. Tur de är prototyper! 
Nu sprutar idéerna och jag vill bara börja med fler. Är taggad som bara den! Tror också att jag löst hur jag ska göra ett flygplan! I alla fall i mitt huvud :)

Igår klippte jag gräset. Vann kampen över åkklipparen. Ibland vill den bara inte starta. Men igår vann jag. Ett tag i alla fall...tills jag upptäckte att den skjutit en sten genom en av rutorna (som tur är bara gamla plastrutor) på verandan. Och en av ljuslyktorna jag har där hade också lyckats bli träffad. Jävla klippare....

Har haft en hemmadag med barnen. Besökt båthamnen bl.a. Efter det har lillebror tjatat sönder öronen på mej. Hur många gånger är det möjligt att under en dag säga: "Den lilla båten (en styrpulpetbåt!?) ska jag ha. Man FÅR faktis låna den!" Och sen ljudligt skrika när jag sagt att det inte går... Han har låtit oavbrutet hela dagen! Sjungit, pratat eller bara utstött ljud av olika slag, oftast med soprano-läget uppskruvat på max. Otroligt...

På em besökte jag den omkringresande optikern. Ser ju som en kratta. Min syn hade bara blivit något lite sämre sen jag sist besökte honom, -99. Jag fattar inte!? Jag ser ju sämre och sämre. Inbillning?? Han tyckte dock att det kanske vore idé att faktiskt använda glasögonen jag köpte sist, istället för att ha dom i en låda... Beställde i alla fall nya. Svarta med lite bling-bling på. Sen får vi väl se. Läsglasögon står också på inköpslistan.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails