lördag 15 maj 2010

Fixar


Dagens loppisfynd! Brickan blir ev en del i ett av mina framtida projekt :)
Fyndade också två söta djurtavlor till barnen.

Köpte mej en sticksåg. En alldeles egen! Men jag blir alldeles rålös på personalen på vår järnhandel... Jag visste mer om "finesser" som finns på sticksågar än han som skulle hjälpa mej. Sa att jag ville den skulle ha blås, så spånet blåste bort när man sågade. "Nej, sånt finns inte på sticksågar." Jo, det finns det visst! "Ja, titta här...här blåste det visst..." Men hallå!!!! Å det var en av veteran-personalen i butiken! Ingen nybörjare alltså! Det är allt tur att jag har snickar-exets arsenal av verktyg att minnas tillbaka på, så jag vet vad jag vill ha och vad som finns!

Har inhandlat färg, limträskiva, rundstav och detaljpenslar. Här ska göras käpphästar! Har sågat ut dom redan och ska snart sandpappra och mäta ut vart rundstaven ska sitta. Börjar med det roliga först alltså, för jag har även bilen full i lekstugemöbler som jag tagit på mej att måla åt en vän. Snart så... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails