torsdag 27 maj 2010

Hemma-dag

Tänker extra mycket på vännen vars son fått sin stamcellstransplantation under dagen. Håller alla tummar och tår att det hjälper och fungerar. Stamcellerna kom från USA. Tänk va!? Vilken tur att det finns så bra samkörda register!

Vi stannade hemma från dagis idag. Barnen ville vara hemma. Men vi har ändå varit en sväng ner till "byn" för at besöka lekparken jag lovat dom så länge. Den med en jättestor rutchkana och en karusell. Där lyckades vi också träffa mormor, som var med sin klass på skogsutflykt. Och storasyster träffade gamla dagiskompisarna. "Miiina pojkar"...med ett saligt leende på läpparna :) Och jag fick prata lite pyssel och idéer med en go´ arbetskamrat. Hon var inne på lite samma spår som jag, frågan är bara hur det ska lösas...
Sen passade vi på att besöka ett fik för en liten sockerchock innan hemfärden.
Och jag köpte lite olika zink-krukor och blommor; lavendel, några olika hängisar och fler pelargoner. Jag älskar pelargoner!

Halvsov när barnen hade sitt-vila framför en film. Vaknar och är som en tiger! "Mamma, du kanske ska äta nåt så du blir snäll!?"  Hm! Kanske det, kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails