söndag 30 maj 2010

Flera högar

Har en hög med nykapad ved på gården. Som pappa och hans kusin fixat när jag var på auktion.
Har en hög med auktionsfynd i garaget som väntar på fixning.
Två högar alltså.
Två högar att vara nöjd med.
En härligt avslappnande dag. Har suttit så länge att fötterna svullnat. Skönt. Faktiskt!

När jag på kvällkvisten åkte mot hem, var himlen lysande blå av kvällssolen. Och full med regnmoln. Kände hur glädjen spreds i kroppen. Jag blir glad av olikfärgade, olikformade moln på en blå himmel! Och jag tycker solsken luktar gott efter regn.

Idag mår jag bra! Jättebra!
Telefonsamtal från storasyster: "Hej! Jag skulle säga...vad var det nu då...hmmm....Jo! Grattis på födelsedagen!"
Stannar till hos exet på hemvägen och lämnar av en kartong hemägg jag fick hos pappa. Lillebror: "Mamma, jag ääälskar dej!"
Pussar fick jag också. Till och med av storasyster!
Är innehavare av ett varmt hjärta på mors dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails