tisdag 18 maj 2010

Breakar från målning...

...och ägnar mej åt trädgårdsarbete. Solen skiner och det är varmt! Härligt!
Mina älskade M59-byxor klibbar mot benen och jag krattar så svetten sprutar. Major babe-sexy med hängande grön byxbak och stor, urtvättad t-shirt :)
Sneglade länge mot husväggen innan jag bestämde mej... Jo, här ska det rensas i rabatten!
Rabatten, som förra sommaren blev försakad. Hade annat att ägna mej åt. Storasyster till exempel. Resultat: halva rabatten är inte rabatt, utan gräsmatta. Stora tuvor med rötter som går lååångt ner i jorden. 
Men nu är det klart! Får se hur länge det tar till nästa gång...
Jag älskar blommor och att plantera. Men att rensa går fet-bort! Enda trösten var P3 i bakgrunden.

 Snart kommer här att blomma stooora röda vallmo.



 Gulligt gullvivigt


En av många äcklar som dök upp när jag rotade runt i jorden. Usch och blä för kryp!
Jag rensar därmed alltid med handskar på. Idag med diskhandskar. Så nu ser fingrarna ut som russin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails