lördag 1 maj 2010

Inne och ute

Utanför mitt köksfönster vimlar det av småfåglar. Kastade ut lite av resterande hamp- och solrosfrön och ryktet spreds sej tydligen snabbt i skogarna runt omkring. Bergfinkar, koltrastar, domherrar (jo faktiskt!), bofinkar, grönfinkar, grönsiskor, talgoxar och blåmesar. Det kryllar av flygfän! Å konkurrensen är stenhård. Smäller i fönsterrutan med jämna mellanrum.

Inne beundrar jag de första pelargonerna. Jag älskar dessa "tant-blommor", som ju de senaste åren blivit inne igen. Men jag undrar varför knopparna jämt vissnar ner och man måste vänta på att de ska komma igen?


För övrigt är det inte mycket som blivit gjort. Tvättar. Borde dammsuga.
Igår påbörjade jag målningen av Projekt Sängförvaring. Självklart kommer inte färgen räcka. Och självklart är det ju röd dag idag så alla färgaffärer är stängda. Självklart... Tänkte dessutom att jag skulle vara i garaget och måla. Men nu blev det ju kallt och rått, så den planen sprack. Jag vill ju bli klar! NU! Men eftersom färgen ju inte kommer räcka är det kanske lika bra att lägga målarplanerna åt sidan och invänta måndag. Surt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails