fredag 21 maj 2010

Som jag längtat

Nu är dom äntligen hemma igen. Barnen. Med varsin jätteballong från marknaden. Exets plånbok hade gått varm. Särskilt vid karusellerna. 
Och imorron ska vi dit. Dom har planerat, funderat och nästan kommenderat mej (försöka går ju...) i vad som ska köpas, göras och ätas. Storasyster önskar sej sockervadd. Lillebror vill ha ett "färd", vad annars... Den här mamman ligger dock ett steg före. Just ett sånt "färd" hade jag redan hemma i gömmorna. Ett såpbubblesvärd. Han hade blivit jätteledsen, sa exet. Till och med varit på väg att lämna tillbaka sin ballong för att försöka förhandla sej till ett. Vapen-freaket! :) Efter en kort testning här hemma lade han dock bort det. Tydligen inte så kul som han trodde!

När jag drog mot "byn" på em mötte jag två mullrande motorcyklar. Misstänkte vem det var och jag hade rätt. Mamma och en kompis. På väg mot en tjejhelg för uppfriskning av körkunskaperna. Småler varje gång jag tänker på henne på en motorcykel. Men det är väl som hon säger: "Även om jag är gammal på utsidan, är insidan fortfarande ung!" Den kommentaren fick jag när hon satt och skulle beställa små skruvar med döskallar på till motorcykeln :) Å lite stolt över henne är jag väl...inte alla som har en morsa som kör HD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails