måndag 22 november 2010

Pannkaka

Jag har mina rutiner på morgonkvisten. Kaffe och lite surf för att få magen att vakna. Imorse blev det dock inget surf. Det blev ingenting. Pannkaka. Helt dött. Felsökningar som gav nada. Omstarter. Genast gick jag i taket. Som vanligt. Jävla datorhelvete!!! Nära ögat att nåt kunnat hända! Retas inte med en tiger på morgonen!!!
Med en sån start på morgonen är det tur att man har ett jobb. För där får man reda på att stora delar av kommunen inte har internet. Alltså inte datorns fel... Såg nyss på FB att det tagit 18 timmar för Telia att fixa felet. Det skulle ha varit i Stockholm det...

Lillebror matvägrar. Typ. Det enda som duger är pannkaka. Som ju är så toppenroligt att stå och steka. Men! Jag har överlistat honom! (Efter tips/beordring från kusin) När jag stekte sist frös jag in det som blev över i lagom portioner. Så TA-DAAA! varsågod här har du din pannkaka! Din lilla tjutande sopran... ;-)
Hade mjölk kvar som gått ut i datum, så ikväll ställde jag mej och stekte ett lass till. Nu ska han få äta pannkaka varje kväll om han vill! Han ska få äta pannkaka till han spricker!

"Men mamma! Man _få_ faktis inte äta så man spicke!"


Pannkaksätar'n sovandes i sin för tillfället bästa utstyrsel

4 kommentarer:

  1. Så man kan frysa in pannkaka?! Låter ju toppen, tack för tipset!
    Ja här går de oxå åt massor av pannkak, hade barnen själva fått välja så skulle de äta dom varje kväll;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Mitt namn är Christian Jensen och jag jobbar på Telia Kundservice. Jag vill bara beklaga för de tekniska bekymmer du har upplevt. Vi gör alltid vårt bästa för att så snabbt som möjligt åtgärda dessa större kabelfel. Men se till att meddela oss så att vi lättare kan kompensera dig om problemet blir långvarigt. Hör av dig på nedanstående länk om du har några vidare frågor.

    Med vänlig hälsning
    Christian Jensen, Telia Kundservice

    SvaraRadera
  3. Här kommer länken :)

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails