lördag 13 november 2010

En dag för tidigt

Har firat pappa på fars dag en dag för tidigt. Imorron hinner jag inte. Då är det matlagning på schemat (och en massa andra måsten).
Hann förbi brorsan en sväng också. Kom precis lagom till mat. Perfekt! Brorsönerna var ute i snön och lekte. När dom kom in rann snoret. Det var ett fasligt snörvlande.  
"Gå å snyt dej!" sa jag till 6-åringen. Ingen reaktion. Bara ett fortsatt snörvlande.
"Passar du dej inte åker jag och hämtar snorsugen!" Ingen reaktion förutom att ögonen blev större.
Sen fick jag förklara vad en snorsug är (för övrigt en av världens bästa uppfinningar!). Ögonen växte ännu mer. Sen började jag och brorsan fundera på alternativ - silvertejpa fast dammsugarslangen över näsan kanske!? Ögonen på 6-åringen höll på att pluppa ur. Kan inte fatta att han som har en sån ironisk och skämtsam pappa inte förstår skämt och börjar skratta!!! Han kanske hade behövt vara på träningsläger hos sin faster ett tag =)

Snorsug. 
Eller Näsfrida som den väl egentligen heter. En gudagåva när barnen var bebisar! 
Och storasyster ber fortfarande om att bli "snorsugen" när det är besvärligt. 
Lillebror är inte lika imponerad...men det är han ju inte av nåt annat än pangor och svärd! :)


Morgondagens schema
Planen är att jag ska göra:
- Dillkött
- Nån sorts fisk i ugnen
- Kyckling i ugnen
- Wok-kyckling.
Överambitiöst? Jo...lite kanske... Får väl se hur långt jag kommer... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails