måndag 29 november 2010

Jämmer och elände

Sjuk. Åkte hem vid lunch. Somnade och vaknade sen med feber. Hes som en kråka.

På dagis har nåt barn på en grann-avdelning eldat i en gardin. Imorron skulle brandchefen dit och prata med barnen om eld. Hoppas eldningen avskräckte...
Frågade storasyster:
"Hur tänker du nu då om tändstickor och eld efter det som hände?"
"Jo imorron ska jag säga till X att det är jättefarligt att leka med eld!"
"Jamen du då? Hur tänker _du_ att _du_ ska göra?"
"Jag ska säga till dom andra såklart!"
Ja, vad säger man...

Släpvagnen var borta när jag kom hem. Tur var det! I morse fick jag backa runt bilen i en snödriva för att ta mej av gården...

Iskallt ute och ska visst så förbli i 10 dagar, hotar dom med. -17 i morse här i lilla byhålan och ännu kallare i jobb-by-hålan; -25 på sina håll. Brrrrr!

Har laddat två råttfällor i garageförrådet. Smetade på jordnötssmör. Det ska tydligen leda mössen mot en säker död. Det lärde jag mej på senaste avsnittet av Kommando Snusk (som för övrigt är en äckligt intressant reality serie) Nu återstår att se om jag får nån fångst. Och vem som sen ska tömma fällorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails