onsdag 24 november 2010

Onsdag

I morse hade lillebror en liten återgång till det vi varit förskonade från under flera veckor... Konsekvensen av detta blev att vi blev sena... Mycket sena. Men jag behöll i alla fall lugnet.
Väl på dagis bad jag snällt och fick lämna dom ståendes i hallen. Skrikandes. Gråtande. För att jag var tvungen att åka. Arbetsdag i grannkommunen och det var folk som väntade på mej. Ingen bra början på morgonen...

Dagen har varit intressant. Minst sagt. Träffat många intressanta människor, med samma yrke som jag har (för tillfället). Mest intressant blev det på slutet. När alla slappnade av. Mest kul var en man som ryade om att han slutat med kaffe, alkohol, socker, vitt mjöl, E-nummer osv. Det kuliga var att han ramlade in på vår sammankomst med en kebab i handen och sen drack minst två koppar kaffe och flera lussebullar! =)))
En annan människa tyckte att utbildning var det enda som gällde om man skulle jobba med sånt som vi gör. Hon själv hade gått nån internationell variant. Under 8 dagar. Hon såg ner på de som inte var lika certifierad som henne. Hon tittade uppfordrande på mej. Undrande. Jag hade blivit varnad. Hon hade kört samma race på förra sammankomsten. "Jo...jag känner mej trygg i min roll. Jag har 3-årig högskola med perfekt passande inriktning." Å hux flux fördes diskussionen in på nåt annat! Jo! Ibland får man! Klämma tillbaka lite, typ.
Sitter kunskap enbart i utbildning (vilket den ju inte gör, men hon verkade tycka det) så trampar den människan då inte på mej! Sådeså!!! =)

Hämtade glada barn på dagis. Skönt!

Men vilket väder vi har! Det bästa med detta oväder är att det är värre på andra ställen! Här blåser det ju i alla fall bara, med lite yr-snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails