onsdag 10 november 2010

Glada nyheter!

Årets första snöskottning. Både av mej själv och av inringd traktor. Jisses vilka drivor det var på gården i morse! Det var rena turen att vi tog oss av gården.
Barnen var helt lyriska och jag tror dom har varit ute mest hela dagen på dagis idag =)
Apropå dagis verkar magsjuka var på väg in... Har fått lite olika rapporter. Så nu är det väl bara en tidsfråga.

Lämnade in bilen på verkstaden i morse. På em ringde pappa och lämnade rapport. Han hade ringt för att kolla hur det gick för dom. Det var glada nyheter! Kostnaden kommer bli överkomlig! Inte alls så mycket fel som befarat! Och imorron ska dom byta bromsarna. Sen ska jag klura på om det är dags. Dags att byta bil. Innan det händer nåt igen...
Har pappas bil till låns. En annan fransman...en Peugeut. Denna funkar då som den ska. Typ. För tillfället i alla fall... ;-)

Har haft en härlig dag på jobbet. Härligt tokig. Många hysteriska skratt. Skratt-tårar. Glada miner. Det har riktigt spårat ur emellanåt. Underbart!

Sitter här och tänker att jag är glad att jag lärt mej vissa saker. Som maskinskrivning t.ex. Hade det som tillval i 8an och 9an. Så det gör nästan ingenting att jag sitter i halvmörker och skriver just nu. Storasyster skulle bums sova i min säng = alla lampor av. Tänk va! Att nåt man gjorde med inte så stor inlevelse för så länge sen fortfarande sitter kvar i "fingrarna"! Den är vidunderligt otrolig, den där hjärnan =)

Nääää....riktigt så här länge sen är det inte som jag lärde mej att behärska tangenterna. 
Men det var i alla fall innan den elektriska varianten kom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails