tisdag 23 november 2010

Lär mej nya saker! :)

Tycker det är ganska lustigt att Telia har personal som kollar sociala medier. Tänk va! Dom har folk som surfar runt och letar efter kommentarer om deras tjänster! (kolla kommentarerna på mitt förra inlägg)
Jag är oftast ganska nöjd med Telia. Men när det krånglar...
Hela dagen idag har jag funderat över vad som hänt i Stockholm om nätet legat nere så länge som det gjort här. Är det möjligt ens? Och hur skulle folk och media reagera? Skulle det bli löpsedlar? Troligtvis. Om hur sårbart samhället är. Om hur bedrövligt det är att leverantörerna inte kan sköta det dom ska. Kanske hade det blivit ett reportage i Plus. Eller i Dokument inifrån. (ironin haglar...)
Även på jobbet har vi märkt av problemet idag. Jobbar på en arbetsplats där man är beroende av datorn...har varit en ganska lång dag till och från...

Idag har jag eldat upp mej lite på jobbet. Om nåt som är angeläget för mej. Visade en glimt av mitt rätta jag. Eldig tiger uppskattas inte av en del. Känner mej lite missförstådd. Men är fullt medveten om att avsaknad av stubin och en benägenhet att tala innan jag tänkt klart, kan missförstås.
Och olika bakgrund och erfarenheter ger ju olika syn på saker. Har nu rannsakat mej själv och kommit fram till varför jag reagerade som jag gjorde. Gammal erfarenhet. Olika arbetsplatser fungerar olika helt enkelt. Min erfarenhet är en annan. Positivt och negativt bearbetas just nu i hjärnkontoret. Nyttigt att lära nytt. Men det betyder inte att jag håller med... :)

1 kommentar:

  1. Öjjjt!
    Coolt, har dom "tid" me sånt...?
    Undra om de läste mitt inlägg i somras när vi var utan internet så länge...=)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails