söndag 22 augusti 2010

Plötsligt händer det!

En oväntad energikick drabbar mej.
Jag diskar.
Torkar av spisen. Torkar av spisknapparna och svär över hur svårt det är att komma åt. Får en ingivelse och drar i en av knapparna. Den lossnar! Få se nu...jag är snart 38 år, flyttade hemifrån när jag var 16. Alltså - 22 år av svärande över spisknappar som är svåra att hålla rena! 22 år!!!??? Är detta nåt man skulle ha vetat? Nån inbyggd vetskap som ska sitta i ryggmärgen? Den genetiska koden hade i alla fall inte jag...men nu får jag hoppats det blivit ett inlärt beteende.
Torkar av kaklet när jag ändå håller på.
Och plötsligt händer det! Jag drar ut spisen! Hmmm...jasså...det var där den extra ringen till lillebrors gamla leksak låg...den han hade när vi flyttade hit för två år sen. Och locket till storasysters leksaksmobil. En gammal teckning. Smulor. Dammråttor av attackstorlek.
Nu är det rent i alla fall. Pustar ut i soffan. Kanske bäst att passa på att göra resten innan energin är slut. Dammsugaren nästa!

1 kommentar:

  1. Ha ha det tog mej oxå många år innan jag fattade att man kunde ta bort dem...;-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails