söndag 29 augusti 2010

Orka!?

Lillebror skrek: "Jag vill inte ha blöja! Jag vill ha toosoj!"
Han ville alltså ha sina kalsonger på sej när han skulle sova. Han vill väl vara stor som syrran...
Så vad gör då jag? Låter honom ha det? Nää...jag tvingade på en blöja. För jag vill inte gå upp mitt i natten och byta sängkläder, alternativt lyfta honom till min säng. Jag vill sova.
Jag är en lat (alternativt bekväm) mamma som inte orkar låta sonen lära sej sova utan blöja...
För det är väl så man gör? Anpassar barnens utveckling efter sin egen orka-status!?......................

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig... så där har jag oxå gjort, av samma anledning, så jag tycker du gjorde helt rätt ;-) Sen körde jag med engångs-skyddslakan, funkade ur bra! Och man vet ju hur ledsna dom blir när dom vaknar mitt i natten med en blöt säng oxå så...

    SvaraRadera
  2. Samma "problem" här. Vagrar bära natt blöja... han somnar utan och när han somnat så sätter vi på honom. Han har varit torr många nätter, så han har fått vara utan ibland, men då har även olyckan varit framme. O det är ju sååå obbigt att hålla på att byta i en kissig säng mitt i natta...;-)
    Kram K

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails