lördag 21 augusti 2010

Lördag

Som vanligt en dag då jag hade mycket planerat. Då lyckades jag sova till 9.30! Typiskt...men skönt :)
Hann i alla fall måla en del. Så nu är jag nästan klar med allt jag haft på gång. Har tagit in allt från garaget. Det är uruselt torkväder! Småkyligt och fuktigt.

Drog mot byn med sikte på 6-årskalas hos brorsan. Innan dess hann jag lämna av några småsaker på stora loppiset. Nu finns t.ex ett par nästan oanvända Viking GoreTex gympaskor i stl 26 där! Skynda fynda!

Med magen full av tårta var det sen dags för bowling. Hela faderullan drog dit och vi spelade så svetten slakade. Jisses va varmt det var inne där! Lillebror vann över alla! :)

Har just precis kommit in efter en match med gräsklipparen. Tänkte jag skulle gubb-klippa. Ni vet så där tvärs över. Har sett syrrans grann-gubbe köra åt alla de håll på sin gräsplätt, så han var min inspiration. Men, såklart, hoppade remmen på klippaggregatet av. Och inga verktyg har jag. Så nu blir det att invänta morgondagen då serviceteknikern (pappa) kommer och fixar.

Förresten...Prinsessan och Grodan... Är ju inne på film nr3 i min kamp efter att hitta en skiva utan hack. Tog med den till brorsan. Där uppenbarade sej inga hack. Han bara flinade och skickade med mej en rengöringsskiva. Hmmm...kan det vara så enkelt!?
Jag fick också med mej Avatar. Det ska bli kvällens filmupplevelse. Det är med stor spänning jag nu ska se den så omtalade filmen. Bu eller bä?? Ris eller ros?? Det återstår att se...

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails