torsdag 12 augusti 2010

Gelé?

Det här är ingen inredningblogg. Ingen fin blogg med fina bilder, genomtänkt inredning och städat, alltid städat.
Det här är en blogg om mitt liv (som nog inte är så ovanligt...). Ett liv i kaos. Ett liv kryddat med en sjuhelvetes envishet. Vilket återigen leder till kaos. Mer eller mindre...

Idag till exempel. När jag anlände hem, med kvällens projekt väl planerat, då upptäckte jag att planeringen inte utförts på ett genomtänkt sätt. (Läs: glömde skriva upp allt jag skulle ha på min demens-kom-ihåg-lapp)
Jag som skulle plocka vinbär och göra gelé har alltså glömt köpa en viktig attiralj, en nödvändig rekvisita  - en silställning.
Men plocka, det skulle jag! "Köper väl en imorron då!" tänkte jag, medans jag smekte en minst 7cm lång larv och sen fastnade i hans tråd! Plockningen tappade all sin tjusning väldigt direkt. Jag lovar...
Medans jag plockade växte envisheten sej stark. Det måste ju gå att sila genom nåt annat!? Googlade och såg förslag om handdukar, lakan, gardiner. Så då drog jag igång! Kan nu dela med mej av den erfarenhet som hittills drabbat mej:
- Gardintyg av god kvalitet lämpar sej INTE. Släpper igenom ytterst få, små droppar.
- Kaffefilter är inte heller nån bra idé. Kaffe rinner tydligen lättare...
Så nu har jag offrat ett gammal spetsgardin jag köpt på nåt loppis. Droppar gör det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails