onsdag 18 augusti 2010

Frångå normen

Lagar mat och funderar över normen. Ni vet, när man lagar nåt och har en bild av hur det ska se ut. Hur det brukar se ut. Korvstroganoff till exempel. En rätt vi äter ofta. Jag har ju en korvunge...
Korv skuren i lagom breda, lång bitar. Så som det brukar se ut.
Men jag är småbarnsförälder = "mamma kan du dela!?"
Så jag kom på ett nytt sätt. Inget revolutionärt. Men väl värt att nämna som ett tips till alla rutin-människor där ute. Skär korven i små bitar redan från början! Det blir ett tjatande mindre (i mitt fall två tjat mindre). Alltså en sak mindre som måste göras inför måltiden!
Och min köttfärslimpa liknar mer en tillplattad köttmassa. Det blir smidigare att frysa in den i lådor då.
Har ni nån annan "smart" idé att bidra med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails