tisdag 4 maj 2010

Lagad

Nu är jag lagad igen. Min tand i alla fall.
Det gick väl som förväntat. Trodde först jag hade läget under kontroll. Berättade att jag var rädd. Så då slapp jag höra sucken från tandläkaren i alla fall.
Men sen så började tårarna rinna och andningen blev minimal och hackig.
Snälla sköterskan berättade hela tiden vad dom gjorde och hjälpte mej andas. Omtänksamt. Men jag hatar ändå att vara där! 
Undrar om dom inte har möjlighet att anteckna om en patient är livrädd?? Jag är ju inte ensam om detta precis.
Är bedövad ända upp i näsan. Så förlåt om jag ev inte känner att snoret rinner... :)

Som belöning tröstshoppade jag. Först reglar, skruv och diverse vinklar och bleck. Till säng-projektet.
Sen på Ta-tillvara. Några lampskärmar, söta gardiner, en solblekt Bobby-car, en annan "åk-bil", en hylla till barnens DVD-filmer och en stor plåtburk att plantera i. Allt för 130kr! Tänk va nöjd man kan vara! :)

Har för övrigt undrar när det ska skickas ut några stämpelkort. Väntat och väntat. Inte velat tjata. Men idag ringde jag och frågade lite försynt (!) om det var nåt intyg eller så som saknades. "Har du inte fått några kort hemskickade??" Joho! Nåt fel alltså! Blir så matt... Hon skulle i alla fall skicka dom direkt. Sen får jag hoppas det kommer pengar fort. Kontot börjar snart damma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails