söndag 9 maj 2010

Inte lika bra dag...

Gårdagens härlighet byttes ut mot bläää...ungar...
Åkte till byn och köpte glass. Sen hälsade vi på morfar. Varenda gång vi kommer dit, varenda!!!, blir barnen som tokiga. Helt förbytta! Springer runt som dårar. Drar och sliter i allt i deras väg. Kollar lådor och skåp. Länsar morfars plånbok på mynt utan att fråga. Lyssnar inte för fem öre. Och jag skäms! Nog för att dom kan vara riktiga lortungar här hemma också, men detta är otroligt! Blir ledsen, arg och som sagt, jag skäms! Sist vi var dit var det lika. Då hade vi ett allvarligt snack efteråt. Sa att vi åker inte dit igen om det ska vara så omöjligt. Ett snack som tydligen passerat obemärkt...Ja, jag vet att dom är små, men ändå!? Så vad gör man?? Ska vi aldrig åka dit igen?? Så satans trist är det i alla fall...

På em var dom skapliga. Lekte ute i stenröset.
Och jag städade förrådet för att få ställa frysen på plats. Tänkte jag skulle kunna rensa bort lite samtidigt. Men det var inte mycket jag hittade. Allt i lådorna är sånt som stått där sen jag flyttade. Alltså redan rensat. Men det blev lite bättre ordning i alla fall.

 Gårdagens söta besökare i holken samtidigt som vi åt kvällsmat, till barnens stora glädje! :)

1 kommentar:

  1. Jag måste bara skriva, för PRECIS så där blir våra vilddjur när vi kommer till "gammelfarmor"!!! Dom blir totalt galna!!! Springer runt som om dom vore helt från vettet, skriker och lyssnar inte för allt i världen på vad man säger!!! Har tyvärr inte heller nån bra lösning på det... men det har faktiskt blivit lite bättre. Hotar VARJE gång med att om dom inte sköter sig åker dom ut i bilen, och jag har faktiskt slängt ut dom i bilen oxå några gånger... inte sammtidigt då, utan var för sig... Hoppas det blir bättre... man vill ju kunna åka och hälsa på folk utan att skämmas ihjäl! KRAM

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails