måndag 24 maj 2010

Iakttagelser

Lycka är när en liten tjej äter två våfflor! Höll på att svimma! :)
Duktigt är när en mamma sätter upp studsmattan själv, med hjälp av två barn, utan att få ett utbrott.
Underbart är (?) när två barn går och lägger sej, för att efter en kvart båda två bli bajsnödiga. Jättelass i toa och blöja. Vad är oddset?? Eller gjorde jag "drivande" våfflor?? :)
Otroligt är att det i "byn" aldrig går att få tag på saker jag behöver! Hur svårt kan det va...?? Eller är det jag som är omöjlig...??
Återbetalning är att inse att mitt dåliga humör gått i arv till lillebror. Åter betalning för gammal ost, liksom... eller mat. Eller mer specifikt avsaknaden av mat. Vi blir monster som ryar å går an när magen är tom. "Men jag, jag är alltid glad!" säger storasyster och tittar överseende på oss medan vi mosar i oss våfflorna för att bli snälla igen.
Och glad bli man när en handlare vill se mina käpphästar!

2 kommentarer:

  1. Förstår att du blir glad när din dotter äter bra! Går det bra för er utan sonden i näsan annars? Vad kul med dina käpphästar, dom är verkligen jättefina!

    SvaraRadera
  2. Det går jättebra utan sonden. Hon äter som hon ska. Eller som hon alltid har - inga jätteportioner, inga normalportioner, men portioner i storlek small, som förr. Och hon har hittills hållt vikten. Så jag är nöjd och lugn.
    kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails