onsdag 26 maj 2010

Jag sjunger...

...när jag är rädd. Har jag märkt. Ett monotont nynnande eller nån löjlig melodi.
Idag har jag sjungande krypit omkring på det gamla plasttaket på verandan och skruvat lös en massa skruvar, för att kunna laga de hål som mystiskt (!?) uppstod efter vinterns avskottning. Stegen stod på trekvart och jag var livrädd. Dessutom bara barnen som övervakare... MEN nu är det klart! Hålen lagade och taket fastskruvat igen. Nu väntar jag med spänning på nästa regn så jag får se om det funkar som jag tror!

Dagen bjöd på avslutande samtal på lillebrors dagis. Han slutar ju där snart. Stora dagis väntar i augusti. 
Blev glad att han sköter sej så "bra" där (allt är ju relativt, även ordet bra...). Han hade blivit mycket lugnare och dom tyckte han vuxit på alla sätt. Dom hade funderat kring om det kanske beror på att vårt liv lugnat ner sej lite. Vi hinner alla med honom mer och hans ev oro och funderingar kring storasyster kanske börjar fösvinna. Liten skrutt-unge. Vilket kaos han upplevt...
Blir sorgligt att skiljas från småttingavdelningen. Har ju varit där i 4 år nu... Kommer säkert rinna en och annan tår...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails