måndag 17 maj 2010

Dagens

Dagens materialinhandling
Blir ännu en gång rålös över byggmaterial som erbjuds i "byn". Aldrig finns det som JAG behöver! Letar först på nätet och ser att det finns 19mm rundstav. Perfekt! Då slipper jag slipa ner dom! MEN jag märker snart att i "byn" finns det såklart inte! 
Behöver också 16mm rundstav för handtag till käpphästarna. MEN det finns inte. Det finns 15mm. MEN det finns inga borrar med det måttet!? Och personalen kliar sej i huvudet och konstaterar att så är fallet. Funderar på om det är dålig service eller om det bara är så att det inte finns att få tag på. Borrar för 15mm alltså. Bestämmer mej för att det är det förstnämnda. Den lokala järnhandeln är inte precis känd för sin serviceanda... Nu får jag fortsätta som jag börjat - såga sönder barnens krattor. Dom har 16mm skaft.

Dagens målning
Hämtade ut ny grundfärg till möblerna, så nu är allt grundat. Enda kommentaren om denna målning är: Det är ingen lek att måla snirkliga ornament.
Påbörjat detaljmålningen på käpphästarna. Enda kommentaren på denna målning är: Ska aldrig mer låta mej övertalas att köpa testburk med färg.

Dagens övrigt
- Huvudvärk
- Behöver ett fotbad. Verkligen! Men orka...
- Lyckades besöka Ta-till-vara utan att köpa nåt! Märkligt...
- Konstaterad att min simultanförmåga fortfarande är skadad. Ser ut som en bombnedslag i hela huset och jag bara virrar omkring... Hur lång tid ska det ta inna man är normal igen??

WILMS
Glad att ännu en Wilms-drabbad dykt upp!
Kicki: Kan inte fokusera nog för att maila dej just nu. Hela hjärnan är uppkopplad på veckans projekt. (se ovan, punkten om simultanförmåga...) Men du får gärna "börja"! Vill så gärna höra mer. Min mail: gofis@hotmail.com
Annars hör jag av mej så snart hjärnan svalkat ner sej lite :)

1 kommentar:

  1. Skickade dig ett mail. Vet inte om det kom rätt men hoppas det i allafall.
    /Kicki

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails