onsdag 12 maj 2010

Lååång dag

Uppe med tuppen! Till och med innan tuppen...halv 5 ringde klockan. Ändå hann vi precis med tåget! Hade 4 minuter till godo när vi parkerade bilen! Pust!

Undersökningarna gick bra. Resultat kommer vi få på tisdag em, när läkaren kommer ringa.Träffade även strålningsläkaren från i somras. Hon berättade om den uppföljning som kommer bli. En gång per år i 5 år, sedan regelbundet till hon blir 18.Pratade lite med dom båda om ev biverkningar. Men det är ju sånt som är svårt att säga. Only time will tell...
Hann med en sväng ner på lekterapin emellan allt. Där bakades det bullar i stora lass! Som storasyster inte fick smaka pga fasta inför ultraljudet. Stor besvikelse! Och hon som vanligtvis inte ens äter bullar! Men direkt allt var klart återvände vi och hon klämde i snabb takt 2st. Inte ätit sedan 9 och då var klockan halv 3.
Taxi ner på stan. Leksaksaffären hägrade. Tyckte hon köpte en massa skräp. Men sen såg jag nåt roligt! Pruttlera! Humor helt i min smak! Den har vi (!) lekt med hela vägen hem :)
Nästa stopp var favvo thai-restaurangen för att ladda batterierna med lite riktig mat innan vi hastade vidare hemåt.
I Uppsala möttes vi av vårvärme. Har kunnat haft kortärmat hela dagen! Men när vi passerade länsgränsen på hemvägen drog det genast ihop sej och började regna. Ja ja...lite sol och energi fick vi i alla fall ladda i oss.


Anlände hemma strax innan halv 9. Är dödstrött...
Men kan inte sluta tänka på min vän...träffade henne på avdelningen. Tårarna rann...hon var helt slut. Och att inte kunna koncentrera sej på bara sonen, utan behöva kämpa mot FK också. Hjärtat brister... Det enda man kan göra är att finnas där så gott det går. Tömde plånboken i ett kuvert åt henne innan vi for. Det minsta jag kan göra. Jag har inte mycket, men jag har mer än henne. Styrkekram!
Läs gärna artikeln om dom:   http://www.dt.se/nyheter/malung/article647647.ece
och stödgruppen som startats:  http://www.dt.se/nyheter/malung/article648428.ece

Nu ska jag natta ner mej bredvid skruttungen som sedan länge snusar i min säng. Inatt trängs jag så gärna med henne. Min lilla kämpe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails