tisdag 25 oktober 2011

På tid!

Nu räcker det!
Det kan inte vara rimligt att varje måltid ska ta mellan 30 och 45 minuter!
Plötsligt slås jag av tanken att använda tidtagning!
Inspirerad av syrrans "hjälp-kort" för sonen med NPF och alla hjälpmedel (för osynliga funktionshinder) jag fått vetskap om via Hjälpmedelsinstituet ställer jag klockan. Äggklockan.
Ikväll ställde jag den på 15 minuter. (Är det rimligt?)
Mitt på bordet fick den stå. Så dom kunde se ordentligt.
Storasyster fixade det. Lillebror hade behövt några minuter till.
Vi provar igen imorgon!
Och självklart är detta inte för att stressa dom!
Det är för ge dom nån sorts tidsuppfattning och känsla för hur man äter.

1 kommentar:

  1. Äggklockan kanske borde flytta till vårt matbord också...hmmm, tåls att fundera på...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails