måndag 24 oktober 2011

I did it!

Jag fixade det!
Eller rättare sagt lillebror fixade det.
Idag var dagen vi skulle stanna kvar i jobbyn efter jobbet, eftersom storasyster hade simskolsstart. Kvart i 6.
För mej är kvart i 6 sent. Särskilt som lillebror vid den tiden börjar sjunga på sista versen.
Vi fick hänga hos syrran. Som även fixade mat! (Nästan helt själv...=))
Och sen fick lillebror vara kvar där. Tack!
Och det gick bra! Sa syrran i alla fall. Och han levererades påklädd, ståendes vid vägen när vi kom för att hämta. "Mamma, det var ju som att jag var stor och stog och vänta på bussen!" :)

Simskolan? Jo, det gick nog bra det också. Mammor och pappor fick inte vara med, utan fick sitta i fiket. Trevligt!
Men jag är inte gjord för sånt här. Skjutsa på aktiviteter. I don't like! Men det är väl sånt som ingår i jobbet vare sej man vill eller inte. Mest ogillar jag det för att jag är välsignad med trötta barn. Denna välsignelse blir lätt en förbannelse när rutiner bryts...
Vi kom hem klockan sju. Halv åtta sov dom båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails