söndag 11 juli 2010

Jobbat

Ett tydligt tecken på att man jobbar: Brunare på baksidan än framsidan. Av kroppen alltså.
Nu är i alla fall stora projektet avklarat. Trädäcket är färdigt! Tjohoo! Jag är sååå stolt över mej själv! Är troligtvis en av de allra bästa snickarna som finns! Så de så! :)
Blev klar alldeles lagom till att molnen gjorde allt mörkt som i graven och det började regna. Lite åska i fjärran, men jag tror den tog en omväg, för nu blev det lite ljusare igen.
Under arbetets gång var jag tvungen att krypa in under verandan och skruva fast lite brädor. Hua! säger jag bara!!! Vågade inte ens kolla vad och hur mycket äckel jag hade i håret efteråt.
Upp på verandataket har jag också varit. Igen. Skruvat lös och vridit runt stuprännan. Livrädd! Svor som en borstbindare. Rädsla förvandlad till aggression, liksom.
Oj, nu mullrar det igen! Dator av!

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails