torsdag 22 juli 2010

Gaaaaahhh!


Dagens panik!
Skulle bara springa in på mini-lilla-affären och köpa grädde. Då märkte jag att plånboken var borta! Gaaaahhh!!!! Rotade i båda väskorna. Min vanliga med oreda i och stora väskan med blöjor, tröjor och annat bra att ha. Ingen pluska! (Inte igår jag använde det ordet...) Vände upp och ner på väskorna. Tittade runt i bilen. Runt barnen. I skuffen. På taket. Var i h---ete!!!???? In på affären, rotade fram telefonnummer till senast besökta affär. Nej, dom hade inte sett nån plånbok. Tankarna panikflög. Jag som nyss hämtat ut en bunt pengar! Alla plastkort! Faaaaaan!!!!
Gav upp...var påväg hem för att ringa banken. DÅ ser jag nåt skymta under sätet! Där låg den! Den jäveln...
Senilsnöre bör kanske vara nästa på inköpslistan...eller ännu bättre: en riktigt stooor plånbok. En ny. Som inte är trasig och tappar ur alla kort. Japp! Så får det bli!

3 kommentarer:

  1. Å fy fan, jag känner igen mej i den där panik känslan... Lika dan är jag med mina nycklar som jag jag glömmer överallt...
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Visst är det drygt!
    Den dan jag blir teknisk ska jag uppfinna nån grej man kan koppla på, så man kan ringa sina nycklar eller plånbok och höra vart dom är. =)

    SvaraRadera
  3. Om man kan hitta mobilen... =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails