onsdag 14 juli 2010

Äntligen en ny!

Häromdagen fick jag ett infall och ramlade in på tele-butiken, den på hörnet, gamla Järnaffär'n, ni vet. Är man nog gammal vet man att det var Järnaffär där förut. Är man ung vet man det inte. Om jag är gammal eller ung? You do the math...
För en gångs skull var det inte en kotte där inne. Brukar alltid vara kö. Och som ett extra plus hade dom en väl fungerande AC. Hade kunnat bosätta mej där. Svalt och skönt.
Tittade alltså efter en ny mobil. Min SonyEricsson är nästan precis 2år gammal. En stöt och fukttålig variant. Var tvungen införskaffa en sådan då en viss blond dvärg dregglade kortslutning i min förra. Nuförtiden dregglar han inte så mycket. Bara över pangor.
"Vad vill du ha för typ av mobil?"
"Ööööhh..."
En snabb visning av flera olika följde. Praktiska, fyllda med teknik, fula, stora, små. Jag som ju självklart vill ha en fin mobil, en coool variant, tittade smått hysteriskt på alla alternativ. Hjälp! Och visst är det helt otroligt att en liten sak som en mobil kan kosta så sjukt mycket! Mer än en dator!
Till slut enades vi (eller...jag kapitulerade helt enkelt för okunskapen) och det blev en Samsung med pekskärm. "Det är fint att peka" som dom säger i reklamen. Välkommen in i teknikens värld! Vet väl inte om den är så coool, men den har röda strimmor på baksidan i alla fall. Alltid nåt... :)
Väl hemma skulle jag ladda den för att rktigt få se vad jag köpt. I med sladden. Väntade en stund. Tryckte på ON-knappen. Inget hände!? Va faa-an?? Ur med sladden, i med sladden. Inget. Nada. Tog mej tid att andas lite. Funderade helt enkelt på vad jag höll på med. Då slog det mej! Ska man ladda nåt är det en fördel om man sätter i batteriet först...
Idag skulle jag visa underverket för min "privata chef" på praktikplatsen, schäfern. Hon tog tag i den. Då dog den!!?? Trampade iväg till Järnaffär'n igen. Smått förbannad, halvhysterisk, små (!?)svärande. "Hjälp!" Inget riktigt fel, som tur var. Datorn i en mobil kan tydligen bli "överväldigad" när man börjar använda den för första gången (?). Ur med batteriet och i med det igen, sen funkade den. Även när "schäfern" ännu en gång tog tag i den.

Underverket heter alltså Samsung Jét. Get på svenska. "Gitt" på mål. Och en sån sägs det att jag är... Don efter person!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails