torsdag 17 juni 2010

Tandläkarbesök

Idag hade jag tandläkarjour. Exet skulle på ett möte, så jag blev den som tog lillebror på koll. Han är ju lite oberäknelig, den där lilla blondinen, så jag var lite avvaktande till hur det skulle gå. Men det gick jättebra! Han gapade stort och duktigt varenda gång sköterskan bad honom. Hon fick skrapa lite också utan protester (nåt som storasyster bestämt motsatte sej). Jag var helt förvånad!
Men vi fick backning på tandborstningen. Begynnande hål på två tänder. Å jag som tycker vi borstar så bra!? Nu köpte jag en eltandborste. Har tänkt göra det länge, men nu blev det av i alla fall. Hoppas det hjälper. Lillebror fick också flourlack - Karius och Baktus-medicin, sa jag att det var. Då gick det bra. För han blev lite rädd. Men sen jätteglad! För det va jättegott! :)
Återbesök i september för mer lackning och förhoppning att det inte blir värre.

För övrigt är det satans varmt och jag orkar knappt röra mej. Ingen inspiration till nåt. Har tvångsklippt gräsmattan. Det är det enda. Förutom att jag jagat ikapp glassbilen och fyllt på lagret. Klämde en glass när jag kom hem igen, men njaaa...så gott är det inte. Å tur är väl det! :)

OCH jag fick se nya frisyren. På lillebror. Storasyster har lekt frisör. Igen!!! Suck... Blir nog ett frisörbesök för att jämna till lite. Som tur är var det ingen rotklippning i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails