torsdag 10 juni 2010

Dagens bästa

Dagens bästa för lillebror: Gav alla fröknar och mat-tanten ett vitt hjärta i trä som tack för två bra år på sitt dagis. Snart slutar han och jag får efter 4 år på den avdelningen säkert tillfälle att fälla en liten tår... Han var riktigt tagen av att ge dom gåvorna. Gravallvarligt delade han ut alla hjärtan och lät sej villigt kramas om.

Dagens bästa (?) för storasyster: "När jag blir stor ska jag gifta mej. Vad jag ska jobba med? Neeej! Jag ska ju vara gift!"
Ska man skratta eller gråta?? Men som syrran påpekade på FB, kanske siktar hon på att bli Hollywoodfru! Sånt går jag gärna med på :)


Dagens bästa för mamman: En eftermiddag i lugnets tecken. Inget bråk. Besök till kohagen. I kohagen var det nån som plötsligt busvisslade på mej!? En kompis på andra sidan hagen ropade att det fanns kaffe. Me like! :)
Och sen har jag insett fördelen med att lillebror är livrädd för flugor och mygg. Efter ett hysteriskt skrikanfall fick jag bädda ner honom långt under täcket, bara näsan stack fram, och där somnade snabbt. Inga mygg kom ju åt honom!
Å så har jag köpt jordgubbsplantor! Sorten heter Polka. Jättesmaskiga och söta. Bara att hoppas att dom kommer trivas!

1 kommentar:

  1. Underbara, underbara storasyster!!! Hon har så rätt. Klart att hon ska gifta sig;-)!!! Så söt!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails