onsdag 9 juni 2010

Prisa gud!

Här kommer skatteåterbäringen! Ingen stor summa, men...
Och när man har en syster som extraknäcker i klädbutik är det extra toppen! Åkte förbi hos henne på morgonfika när jag lämnat barnen på dagis. Blev sen bjuden att följa med till butiken, där jag i lugn och ro, innan öppning, kunde prova kläder. Nåt jag hatar! Upptäckte också att det i butiken finns en "smal-spegel"! Så ett tips till er alla som besöker just den här butiken: Kolla in er nya look i spegeln utanför provhytterna! Den gör mirakel! Fick mej att le stort! Jag är smal! (I alla fall i just den spegeln...)

 Är jättenöjd med inköpen! Och välbehövligt var det! Garderoben är ganska tom...

För övrigt har eftermiddagen varit miljarders gånger bättre än gårdagen. Barnen har lekt och varit goa och glada. Har sugit i mej av känslan av lugn, kärlek och omtanke. Sparar för kommande kaos...
Vid läggdags kom dom på att dom skulle sova i samma säng. Låg tätt ihop och var så mysiga som bara den. Lillebror talade om att han tagit med flera "kiivar" så han skulle vara beredd om det kom några "daakar elle monschter". Han har jämt nåt sorts "vapen" med sej i sängen och nu fick jag alltså en utförlig beskrivning av varför. Gofis... Storasyster hade en stor nalle som beskyddare. Dom lyckades ligga tillsammans i ca 30min, men sen kom dom nog på att det inte skulle funka. Alldeles för "mysigt" för att kunna slappna av. Kröp ner i var sin bädd och somnade på två röda.
Nu blir det en kvällskopp med härligt kaffe i lugn och ro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails