lördag 12 juni 2010

BIL-FAN (en följetong)

Det är fanimej otroligt! En tragisk följetong. Jag menar alltså bilen. Mer ofta kallad bil-fan.

Åkte till byn mitt på dan. Överlycklig hittade jag äntligen en 15mm träborr! Ni som läst förut minns kanske hur jag ondgjort mej över det omöjliga i att hitta en sådan. En omöjlighet. Särskilt i byn med snävt utbud. Men nu hux flux fanns den där! Ett enda exemplar sken mot mej där på ställningen. För 60kr! Slet i upphetsningen av hela upphängningen, så det skramlade i hyllan... Tjohoo! Här ska borras!

Såg att klockan närmade sej spelstopp, så det blev att snabbt uppsöka macken med de bra andelarna på travet. Och då hände det. När jag satt där i bilen med mina travkuponger säkert instoppade i plånboken. Bil-fan var död. Tvärdöd. Inget hände. Död. FAAAAAAN!!!! 
Regnet vräkte ner. Bil-fan var död. Fick ringa närmaste bärgare (dit jag ändå var på väg), pappa alltså. Drog igång bilen, men batteriet laddade inte. Troligtvis kortslutning. Såklart. Självklart händer sånt mej. Självklart... Det positiva var väl ändå att jag var i centralorten och inte i byhålan (hemorten).
Det mest positiva är nog ändå att jag inte, trots allt, blivit billös. Bytte snabbt Renault mot Peugeut. För turligt nog blev brorsan av med körkortet igår. Så han behöver ju inte sin bil! På troligtvis 4månader... Tur i oturen alltså! För mej i alla fall :)

1 kommentar:

  1. Det finns nån mening med allt... Tack för tipset förresten, inför utställning. Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails